Algemeen
-
Hoe houden wij jullie op de hoogte?
We zien de samenwerking met de ouders van onze leerlingen als vanzelfsprekend. Samenwerken om uw kind te helpen zich goed te ontwikkelen. Daar worden onze kinderen beter van! Daarom informeren we je niet alleen over alle belangrijke gebeurtenissen op school, maar ook over het wel en wee van je kind. En dat doen we niet alleen tijdens de geplande ouderavonden. Wanneer we zorgen of vragen hebben, kun je van ons een uitnodiging verwachten om het daarover te hebben. Wij van onze kant stellen het ook zeer op prijs als jullie ons van belangrijke gebeurtenissen thuis op de hoogte houden. Wij houden op diverse manieren contact met jullie:
Informatieavond
Aan het begin van het nieuwe schooljaar krijgen alle ouders van alle groepen een uitnodiging voor een informatieavond. Op deze avond maken de ouders kennis met de leerkracht en wordt het onderwijsprogramma toegelicht. Tevens hoor je alles over algemene en specifieke groeps- en schoolzaken.Oudergesprek en ontwikkelgesprekken
In oktober/november is er een oudergesprek waarin vooral het welbevinden centraal staat. In januari/februari en juni/juli zijn er ontwikkelingsgesprekken naar aanleiding van gemaakte vorderingen.Kijkavond
Twee maal per jaar is er een kijkavond. De ouders worden dan in de gelegenheid gesteld met hun kind en eventuele broertjes en/of zusjes naar werkjes te komen kijken. Andere belangstellenden zijn ook welkom.Nieuwsbrief
Ouders worden op de hoogte gehouden van allerlei schoolbetreffende zaken via de nieuwsbrief. Deze wordt 1x in de 3 weken digitaal verzonden. -
Interne contactpersoon
Iedere school heeft een interne contactpersoon. Bij ons is dat André Kuijten. De interne contactpersoon is gemakkelijk aanspreekbaar, zowel voor de kinderen als voor de ouders.
Wat doet de interne contactpersoon?
- luisteren naar de klacht;
- informatie geven over de klachtenregeling;
- eventueel doorverwijzen naar de volgende stap in de klachtenprocedure.
-
Coördinator pestbeleid
Pesten wordt op onze school niet getolereerd. Toch gebeurt het (vaak minder zichtbaar; digitaal, uitsluiten, negeren) wel eens. Voor ouders en leerlingen is het van belang om dan een laagdrempelig aanspreekpunt te hebben op school wanneer er gepest wordt; de coördinator pestbeleid. Bij ons op school is dit Anne de Brouwer.
-
Aandachtsfunctionaris
Dreigen, intimideren of geweld gebruiken op onze school is absoluut onacceptabel. Veiligheid op school voor iedereen is voor ons heel belangrijk om ons werk voor de kinderen goed te kunnen doen. De aandachtsfunctionaris is het aanspreekpunt m.b.t. onveilige situaties op school zoals beschreven in het veiligheidsplan. Daarnaast geeft de aandachtsfunctionaris uitvoering aan de meldcode bij vermoeden van kindermishandeling en seksueel misbruik; dit in samenspraak met collega’s, directie en interne begeleiding. Onze aandachtsfunctionarissen zijn Anne de Brouwer en Hilde Vos.
-
Medezeggenschapsraad
Op elke school is er een Medezeggenschapsraad (MR). De MR heeft als doel ouders en leerkrachten medezeggenschap te geven. Dit kan gaan over personeelsbeleid, het schoolplan, de schoolgids, financiën, enz.
In de MR praten leerkrachten en ouders 6x per jaar over allerlei zaken die de school betreffen. Ook de directeur is aanwezig om de MR te informeren en (schoolse) zaken toe te lichten. De MR heeft instemmings- of adviesrecht, afhankelijk van het onderwerp. In het reglement van de MR is aangegeven voor welke kwesties de MR advies of instemmingsrecht heeft. De leden van de MR worden eens per twee jaar gekozen. De oudergeleding is door de ouders gekozen. De vergaderdata worden vermeld op de kalender.
Daarnaast heeft de “Eenbes” een GMR (Gemeenschappelijke MedezeggenschapsRaad). Namens onze school vertegenwoordigt Wies Rienmeijer de GMR. De taak van de GMR is het behartigen van alle schooloverstijgende zaken binnen de stichting zoals het vakantierooster, bestuursformatieplan, het personeelsbeleidsplan, etc.
De MR komt per schooljaar zo’n 6 keer bij elkaar. De vergaderingen van de MR beginnen om 19.00 uur en zijn openbaar. Graag vooraf melden als je een vergadering wilt bijwonen, mrvdputt@eenbes.nl
Onze leden
Namens de school:
Voorzitter: André Kuijten
Lid: Marieke Kessels Mathijs RoosenNamens de ouders:
Lid: Perry van der Wiel Marco Steinman -
Oudercommissie
De oudercommissie is een belangrijke schakel tussen school en ouders. Zij stelt zich ten doel om ouders meer bij het schoolgebeuren te betrekken en de contacten tussen ouders en school te bevorderen. Zij ondersteunen activiteiten zoals met Sinterklaas, Kerst, carnaval, Van der Puttdag, sportdag en schoolreisje. De oudercommissie bestaat uit ouders van onze kinderen en vergadert 7 keer per jaar. Deze vergaderingen zijn openbaar en worden ook bijgewoond door een teamlid en een directielid. De vergaderdata worden bekend gemaakt in de nieuwsbrief.
Samenstelling Oudercommissie:
Voorzitter Femke van Duijvenboden
Secretaris Evy Dekkers
Penningmeester Maaike van KolOproep voor nieuwe leden:
Uiteraard zijn nieuwe leden altijd welkom.Kledingcontainer
Op ons schoolplein staat naast de grote poort een groene kledingcontainer. Deze container wordt regelmatig geleegd en de opbrengst hiervan komt ten goede aan de Oudervereniging. Per jaar is dit een bedrag tussen de 200 en 300 euro en ieder jaar zorgt de Oudervereniging voor een goede bestemming voor deze extra inkomsten. Mocht je thuis dus overbodige kleding (inclusief schoenen) hebben en je wilt het een tweede leven geven, neem het dan alstublieft mee in een dichtgebonden zak en stop deze in onze kledingcontainer op ons schoolplein. Wij danken je voor je medewerking en mocht je hierover verder nog vragen hebben, neem dan contact op met onze penningmeester.
Schooltijden en vakanties
-
Schooltijden en pauze
Schooltijden
Maandag, dinsdag en donderdag van 8.45 tot 15:00 uur. Woensdag en vrijdag van 8.45 tot 12.45 uur.Pauze
De kinderen hebben twee keer pauze. Zowel in de ochtendpauze als tussen de middag spelen de groepen buiten en wordt er door meerdere leerkrachten gesurveilleerd.Gym
Aan het begin van het schooljaar krijg je het gymrooster uitgereikt. We verzoeken je de gymtijden op de schoolkalender te noteren zodat je kind zelf in de gaten kan houden wanneer de gymkleding moet worden meegebracht.Gymkleding: shirt, sportbroek, aparte gymschoenen en handdoek. De kinderen mogen na de gymles douchen. Aanbevolen wordt om in de doucheruimte badslippers te dragen.
Gymrooster
GYMROOSTER 2024-2025 maandag dinsdag woensdag donderdag vrijdag 08.45 uur – 09.30 uur BBA SVA BBC MBD 09.30 uur – 10.15uur BBB SVB BBD BBA 10.15 uur – 11.00uur MBC MBA MBB BBB 11.00 uur – 11.45 uur OB OB OB 11.45 uur – 12.30 uur MBC 11.20 uur – 12.20 uur OB OB 12.15 uur – 13.00 uur MBD MBB 13.00 uur – 13.45 uur BBC MBA SVA 13.45 uur – 14.30 uur BBD SVB -
Vakanties
Vakantierooster 2024-2025
Herfstvakantie 21 t/m 25 oktober 2024 Kerstvakantie 23 december 2024 t/m 03 januari 2025 Voorjaarsvakantie 03 t/m 07 maart 2025 Tweede Paasdag 21 april 2025 (valt in meivakantie) Koningsdag 26 april 2025 (valt in meivakantie) Meivakantie 21 april t/m 02 mei 2025 Bevrijdingsdag 05 mei 2025 Hemelvaart 29 + 30 mei 2025 Tweede Pinksterdag 09 juni 2025 Zomervakantie 07 juli t/m 15 augustus 2025 -
Studiedagen
Studiedagen 2024-2025
07 oktober 2024 14 november 2024 06 december 2024 10 januari 2025 (alleen schoolverlaters) 15 januari 10 maart 10 juni (alle groepen, behalve schoolverlaters) 04 juli
Downloads
-
Schoolgids
Schoolgids 2024-2025
Schoolgids 2024-2025 -
Schoolkalender
Schoolkalender 2024-2025
VdPutt Kalender 2024 2025 -
Schoolplan
…
-
Passend onderwijs op school
Samenvatting van ondersteuning op school
POS Schoolsamenvatting Ondersteuning (ouders) 2023 2024 -
Formulier voor verlof
Verlof dient schriftelijk aangevraagd te worden bij de directie van de school. Bij een eventuele afwijzing, wordt de reden vermeld. De formulieren zijn ook bij de administratie verkrijgbaar.
In de folder “vakantieverlof” kunt u lezen in welke situatie wel/geen verlof wordt verleend.
Formulier Aanvraag Verlof Vakantieverlof Peelgemeenten Onderwijs