Alle praktische info op een rijtje

Algemeen

  • Hoe houden wij jullie op de hoogte?

    We zien de samenwerking met de ouders van onze leerlingen als vanzelfsprekend. Samenwerken om uw kind te helpen zich goed te ontwikkelen. Daar worden onze kinderen beter van! Daarom informeren we je niet alleen over alle belangrijke gebeurtenissen op school, maar ook over het wel en wee van je kind. En dat doen we niet alleen tijdens de geplande ouderavonden. Wanneer we zorgen of vragen hebben, kun je van ons een uitnodiging verwachten om het daarover te hebben. Wij van onze kant stellen het ook zeer op prijs als jullie ons van belangrijke gebeurtenissen thuis op de hoogte houden. Wij houden op diverse manieren contact met jullie:

    Informatieavond
    Aan het begin van het nieuwe schooljaar krijgen alle ouders van alle groepen een uitnodiging voor een informatieavond. Op deze avond maken de ouders kennis met de leerkracht en wordt het onderwijsprogramma toegelicht. Tevens hoor je alles over algemene en specifieke groeps- en schoolzaken.

    Oudergesprek en ontwikkelgesprekken
    In oktober/november is er een oudergesprek waarin vooral het welbevinden centraal staat. In januari/februari en juni/juli zijn er ontwikkelingsgesprekken naar aanleiding van gemaakte vorderingen.

    Kijkavond
    Twee maal per jaar is er een kijkavond. De ouders worden dan in de gelegenheid gesteld met hun kind en eventuele broertjes en/of zusjes naar werkjes te komen kijken. Andere belangstellenden zijn ook welkom.

    Nieuwsbrief
    Ouders worden op de hoogte gehouden van allerlei schoolbetreffende zaken via de nieuwsbrief. Deze wordt 1x in de 3 weken digitaal verzonden.

  • Interne contactpersoon

    Iedere school heeft een interne contactpersoon. Bij ons is dat André Kuijten. De  interne contactpersoon is gemakkelijk aanspreekbaar, zowel voor de kinderen als voor de ouders.

    Wat doet de interne contactpersoon?

    • luisteren naar de klacht;
    • informatie geven over de klachtenregeling;
    • eventueel doorverwijzen naar de volgende stap in de klachtenprocedure.
  • Coördinator pestbeleid

    Pesten wordt op onze school niet getolereerd. Toch gebeurt het (vaak minder zichtbaar; digitaal, uitsluiten, negeren) wel eens. Voor ouders en leerlingen is het van belang om dan een laagdrempelig aanspreekpunt te hebben op school wanneer er gepest wordt; de coördinator pestbeleid. Bij ons op school is dit Anne de Brouwer.

  • Aandachtsfunctionaris

    Dreigen, intimideren of geweld gebruiken op onze school is absoluut onacceptabel. Veiligheid op school voor iedereen is voor ons heel belangrijk om ons werk voor de kinderen goed te kunnen doen. De aandachtsfunctionaris is het aanspreekpunt m.b.t. onveilige situaties op school zoals beschreven in het veiligheidsplan. Daarnaast geeft de aandachtsfunctionaris uitvoering aan de meldcode bij vermoeden van kindermishandeling en seksueel misbruik; dit in samenspraak met collega’s, directie en interne begeleiding. Onze aandachtsfunctionarissen zijn Anne de Brouwer en Hilde Vos.

  • Medezeggenschapsraad

    Op elke school is er een Medezeggenschapsraad (MR). De MR heeft als doel ouders en leerkrachten medezeggenschap te geven. Dit kan gaan over personeelsbeleid, het schoolplan, de schoolgids, financiën, enz.

    In de MR praten leerkrachten en ouders 6x per jaar over allerlei zaken die de school betreffen. Ook de directeur is aanwezig om de MR te informeren en (schoolse) zaken toe te lichten. De MR heeft instemmings- of adviesrecht, afhankelijk van het onderwerp. In het reglement van de MR is aangegeven voor welke kwesties de MR advies of instemmingsrecht heeft. De leden van de MR worden eens per twee jaar gekozen. De oudergeleding is door de ouders gekozen. De vergaderdata worden vermeld op de kalender.

    Daarnaast heeft de “Eenbes” een GMR (Gemeenschappelijke MedezeggenschapsRaad). Namens onze school vertegenwoordigt Wies Rienmeijer de GMR. De taak van de GMR is het behartigen van alle schooloverstijgende zaken binnen de stichting zoals het vakantierooster, bestuursformatieplan, het personeelsbeleidsplan, etc.

    De MR komt per schooljaar zo’n 6 keer bij elkaar. De vergaderingen van de MR beginnen om 19.00 uur en zijn openbaar. Graag vooraf melden als je een vergadering wilt bijwonen, mrvdputt@eenbes.nl

     

    Onze leden
    Namens de school:

    Voorzitter:                 André Kuijten
    Lid:                             Marieke Kessels               Mathijs Roosen

    Namens de ouders:
    Lid:                             Perry van der Wiel          Marco Steinman

  • Oudercommissie

    De oudercommissie is een belangrijke schakel tussen school en ouders. Zij stelt zich ten doel om ouders meer bij het schoolgebeuren te betrekken en de contacten tussen ouders en school te bevorderen. Zij ondersteunen activiteiten zoals met Sinterklaas, Kerst, carnaval, Van der Puttdag, sportdag en schoolreisje. De oudercommissie bestaat uit ouders van onze kinderen en vergadert 7 keer per jaar. Deze vergaderingen zijn openbaar en worden ook bijgewoond door een teamlid en een directielid. De vergaderdata worden bekend gemaakt in de nieuwsbrief.

    Samenstelling Oudercommissie:
    Voorzitter                    Femke van Duijvenboden
    Secretaris                    Evy Dekkers
    Penningmeester        Maaike van Kol

    Oproep voor nieuwe leden:
    Uiteraard zijn nieuwe leden altijd welkom.

    Kledingcontainer
    Op ons schoolplein staat naast de grote poort een groene kledingcontainer. Deze container wordt regelmatig geleegd en de opbrengst hiervan komt ten goede aan de Oudervereniging. Per jaar is dit een bedrag tussen de 200 en 300 euro en ieder jaar zorgt de Oudervereniging voor een goede bestemming voor deze extra inkomsten. Mocht je thuis dus overbodige kleding (inclusief schoenen) hebben en je wilt het een tweede leven geven, neem het dan alstublieft mee in een dichtgebonden zak en stop deze in onze kledingcontainer op ons schoolplein. Wij danken je voor je medewerking en mocht je hierover verder nog vragen hebben, neem dan contact op met onze penningmeester.

Schooltijden en vakanties

  • Schooltijden en pauze

    Schooltijden
    Maandag, dinsdag en donderdag van 8.45 tot 15:00 uur. Woensdag en vrijdag van  8.45 tot 12.45 uur.

    Pauze
    De kinderen hebben twee keer pauze. Zowel in de ochtendpauze  als tussen de middag spelen de groepen buiten en wordt er door meerdere leerkrachten gesurveilleerd.

    Gym
    Aan het begin van het schooljaar krijg je het gymrooster uitgereikt. We verzoeken je de gymtijden op de schoolkalender te noteren zodat je kind zelf in de gaten kan houden wanneer de gymkleding moet worden meegebracht.

    Gymkleding: shirt, sportbroek, aparte gymschoenen en handdoek. De kinderen mogen na de gymles douchen. Aanbevolen wordt om in de doucheruimte badslippers te dragen.

    Gymrooster

    GYMROOSTER 2024-2025
    maandag dinsdag woensdag donderdag vrijdag
    08.45 uur – 09.30 uur BBA SVA BBC MBD
    09.30 uur – 10.15uur BBB SVB BBD BBA
    10.15 uur – 11.00uur MBC MBA MBB BBB
    11.00 uur – 11.45 uur  OB OB  OB
    11.45 uur – 12.30 uur MBC
    11.20 uur – 12.20 uur OB OB
    12.15 uur – 13.00 uur MBD MBB
    13.00 uur – 13.45 uur BBC MBA SVA
    13.45 uur – 14.30 uur BBD SVB
  • Vakanties

     

    Vakantierooster 2024-2025

    Herfstvakantie 21 t/m 25 oktober 2024
    Kerstvakantie 23 december 2024 t/m 03 januari 2025
    Voorjaarsvakantie 03 t/m 07 maart 2025
    Tweede Paasdag 21 april 2025 (valt in meivakantie)
    Koningsdag 26 april 2025 (valt in meivakantie)
    Meivakantie 21 april t/m 02 mei 2025
    Bevrijdingsdag 05 mei 2025
    Hemelvaart 29 + 30 mei 2025
    Tweede Pinksterdag 09 juni 2025
    Zomervakantie 07 juli t/m 15 augustus 2025

     

     

  • Studiedagen

    Studiedagen 2024-2025

    07 oktober 2024
    14 november 2024
    06 december 2024
    10 januari 2025 (alleen schoolverlaters)
    15 januari
    10 maart
    10 juni (alle groepen, behalve schoolverlaters)
    04 juli

     

     

     

Downloads